úterý 5. listopadu 2013

Michael J. Sullivan

1.díl- Královské spiknutí
Královské spiknutí, Avempartha a Vzestup Nyphronu jsou tři na sebe navazující knihy, které jsou jinak známé jako dobrodružství Riyria. Mám pocit, že ve výsledku by se mělo jednat o hexalogii, tedy šest knih.  Riyria je jméno spolku dvou zlodějů, kteří si vydělávají tím, že kradou na objednávku. Jednoho dne si je ale najmou na pochybný kšeft, který se ukáže být lstí, díky které jsou oba zloději obviněni z královraždy. Dostávají se na útěku do podivné společnosti, prožívají různá dobrodružství a boje a jejich příběh je poutavý a napínavý.
Sama za sebe říkám, že v tomto příběhu nevidím žádné kopírování jiných světově známých fantasy bestsellerů, až na výskyt elfů, kteří jsou ale v každé druhé fantasy knize. Sullivanův styl psaní mě moc baví, protože je odlehčený a takový odpočinkový. Nejraději mám debaty mezi hlavními hrdiny, protože oba mají příjemný smysl pro humor a ironie nebo sarkasmus jim nejsou cizí. Navíc mají tendenci zlehčovat své potíže, takže obvykle, když se dostanou obtížné situace, čtenář se u toho dost nasměje.
Na první dva díly jsem náhodou narazila u nás v knihovně. Když jsem je dočetla, zjistila jsem, že třetí díl, což je Vzestup Nyphronu, ještě nemají, ačkoliv v knihkupectví už je jako žhavá novinka. No a jelikož jsem člověk nedočkavý, nedalo mi to a koupila jsem si třetí díl, abych nemusela čekat. Možná si někde dokoupím i předchozí díly, ale není to vlastně taková nutnost, protože všechny díly jsou sepsány volně, což znamená, že je klidně můžete číst i samostatně.
Všem příznivcům fantasy můžu Sullivanovu hexalogii jen vřele doporučit. Já osobně se nemůžu dočkat až si přečtu pokračování.

2. díl Avempartha

3.díl Vzestup Nyphronu