sobota 16. listopadu 2013

Tetování krví

Tahle recenze se týká knihy, kterou jsem si před nedávnem vyhlídla v knihovně. Spolu s ní jsem si půjčila ještě dvě další knihy a těšila jsem se až si je všechny rychle přečtu, znáte to. No a jako první jsem vzala do ruky Tetování krví, což má být, nebo spíš měl být podle toho co slibovala obálka knihy, brilantní fantasy příběh od D. Cornishe, který si vytvořil svůj vlastní svět plný příšer atp. Vždyť to všichni známe, prostě další fantasy sága. Musím ale říct, že moje nadšení mě přešlo asi po prvních dvou stránkách. Nechtěla jsem si hned vytvořit názor na celou knihu podle pár stránek, a tak jsem dočetla knihu celou, ale musím říct, že tahle kniha se u mě prostě nedočká žádného happy endu. Prostě děs a hrůza. Zajímalo by mě, jestli to způsobil překlad a nebo autor sám, docela ráda bych si přečetla knihu v originále. Každopádně to působilo asi tak, jako by to napsalo dítě. Vážně, nepřeháním.
Styl psaní příšerný. Obsah a zápletka mě nenadchli ani zdaleka. Hlavní postava trapná. Ano, vím, že ve spoustě fantasy příběhů je hlavním hrdinou dítě, ale kluk, co se jmenuje Rosamunda a pochází z úděsných poměrů a byl šikanován  to je... tak nějak děsně komerční a přijde mi, že autor se až příliš snažil udělat hlavního hrdinu něčím zajímavým, až to nakonec nějak přehnal se všemi jeho výjimečnostmi.

Ale jednou z věcí, co mě odradila nejvíc to byli ty hrozné názvy a jména, ať už jde o města, příšery nebo lidi. Ale musím se zase autora trochu zastat, protože vím co dokáže udělat překlad a ten rozhodně může za to, že názvy znějí tak stupidně jak znějí.
Musím vás zklamat, ale recenze na pokračování této ságy se určitě nedočkáte. Už jsem se poučila a druhý díl vážně nehodlám číst. Teď jsem se vrhla na již zmíněné další knihy, co jsem si půjčila, a proto můžu prozradit, že další recenze bude na knihu Černý dům, která je výsledkem spolupráce Stephena Kinga a Petera Strauba.