úterý 17. prosince 2013

Čtení na cestách

Kniha je můj nejlepší přítel na cestách a jsem si jistá, že rozhodně nejsem jediná. Beru ji s sebou kamkoliv, do školy, na dovolenou, k doktorovi, zkrátka všude, i když tuším, že na čtení nebudu mít zrovna čas. Milionkrát se mi totiž vymstilo, že jsem byla líná s sebou tahat další zátěž v tašce, a tak jsem svého nejlepšího kámoše nechala doma, a pak jsem se proklínala, když jsem se nudila na nádraží při čekání na autobus a podobně.
Dojíždění do školy je hrozně otravná věc, kterou bych nikomu nepřála, obzvlášť když vám autobus jede jednou za sto let, ale s knihou v ruce ta cesta  nějak víc utíká. Samozřejmě, že každý má svůj vlastní lék na to, jak přežít cestování. Někdo si vezme sluchátka, někdo jen sleduje z okna okolí, aby nemusel vnímat to, jak děti v autobuse ječí a podobně.

Nejhorší je, když se mám rozhodnout pro jednu knihu, kterou si sbalím, když jedeme na dovolenou. Vždycky mám nutkání si s sebou vzít celou knihovnu a přesně pro takové chvíle bych si přála mít tu kouzelnou Hermioninu mini kabelku, kam se vejde naprosto všechno. Čtení na pláži pod slunečníkem to je krásná věc, ale v tuhle chvíli bohužel na hony vzdálená realitě vzhledem k tomu, že nás čeká jen větší a větší mráz.