úterý 3. prosince 2013

Vánoční inspirace

Jelikož se blíží Vánoce, napadlo mě, že bych vás mohla trochu inspirovat, co dát vašim nejbližším pod stromeček. Prošla jsem knihkupectví, jak kamenná tak i internetová, a vytvořila jsem žebříček největších bestsellerů a z nich vybrala několik nejžhavějších kandidátů.

Nejprve mám pro vás tip na dárek pro ty nejmenší. Konkrétně pokud má někdo z vás mladšího brášku, tak tahle série Deníků malého poseroutky se mu zaručeně bude líbit. Možná jste o nich už slyšeli, je totiž dost populární. Já sama jsem se o nich doslechla od kamarádky. Kniha je psaná formou deníku, jak už napovídá název, a hlavní postavou je jedenáctiletý neduživý chlapec, který se na škole potýká s různými problémy.








Pokud máte někdo naopak mladší sestru, Upíří deníky jsou jasná volba. Seriál Upíří deníky se u nás už pořádně proslavil. V televizi ho dávají pořád dokola, sotva skončí na jednom programu, začíná od prvního dílu na jiném. Každopádně, pokud se vaše sestra seriálu nemůže nabažit, nebo měla ráda ságu Stmívání, bude se jí to s největší pravděpodobností líbit. Hlavními hrdiny jsou upíří bratři, kteří oba milují stejnou dívku. Jeden z nich je hodný upír, který nezabíjí lidi a ten druhý je jak jinak než sexy drsňák vyvádějící všemožné průšvihy. 

Pro všechny příznivce fantasy, nejlíp v adolescentním věku, nebo i fanoušky samotných filmů Hunger Games, doporučuji knižní ságu. Je to další z příběhů, který udělal díru do světa.  Hunger Games je název zvrácené reality show, kde lidé bojují mezi sebou na život a na smrt. 
Pro starší sestry a maminky je ideální sága 50 odstínů, o které v posledním roce můžete slyšet na každém rohu. Já sama jsem četla první díl, ale nedočetla jsem ho do konce. Mně osobně kniha nebavila, ale mám spoustu kamarádek, které na tuhle ságu nedají dopustit. Posledním dílem je 50 odstínů svobody (v originále Fifty shades freed).






Pro tatínky, starší bratry nebo dědečky jsem mezi bestsellery také něco našla. Jde o Písečného muže od Keplera a knihu Už je tu zas (Er ist wieder da) od německého spisovatele Timura Vermese. Samozřejmě to není vyloženě četba pro muže, ale do téhle kategorie se hodí asi nejvíc. Já osobně bych si obě knihy také ráda přečetla. Obzvlášť kniha Už je tu zas mě vážně zaujala. Jak už obálka prozrazuje, v knize skutečně vystupuje sám Adolf Hitler, který roku 1945 nespáchá sebevraždu, ale jen usíná a probudí se roku 2011.



Pro maminky a babičky tu mám dva bestsellery, které by podle mě stály za přečtení. Kniha Obnažená od Kathryn Taylorové je dalším dílem ságy Barvy lásky. Jako ve většině romantických příběhů, i tentokrát je hlavní postavou mladá dívka. Jmenuje se Grace a prožívá milostný románek s  Jonathanem Huntingtonem, který není tak úplně neškodný, jak by člověk čekal.
Kniha Pravda o mém muži je spíš odlehčující četba. Halina Pawlowská se inspirovala vlastním manželstvím, kde vzpomíná na zážitky, které prožila se svým manželem.



Mezi další bestsellery patří třeba již v předchozích článcích zmíněné Inferno od Dana Browna a nebo třeba Levhart, jehož autor Jo Nesbo, se u nás v knihkupectvích vyskytuje až v neuvěřitelné míře.