sobota 15. března 2014

Saladin Ahmed: Půlměsíční trůn

Pro změnu -aby toho nebylo málo- tu máme další fantasy recenzi. Tentokrát to ale nebude samá chvála jako obvykle. Bohužel. Z téhle knížky jsem vážně zklamaná. Po přečtení anotace a všeho toho vychvalování, které plní první stránky, jsem se těšila na skvělý "neokoukaný" fantasy příběh. Po prvních pár kapitolách jsem byla ale rychle vyvedena z omylu.
Námět ale musím autorovi pochválit.  Zasadil děj do obrovského přelidněného města uprostřed pouště, které je pod krutovládou tyrana sužováno bídou a nemocemi. V tomto světě jsou na denním pořádku kouzla a zlý černokněžníci vyvolávající vraždící monstra. Hlavním hrdinou je starý lovec těchto příšer, Adúla.

Dalšími postavami jsou mladý mnich Rasíd a divoška Zamía, která má dar proměňovat se ve lvici. Společně pátrají po zlém černokněžníkovi, který má na svědomí četné vraždy.
Jak už jsem ale řekla, byla jsem vážně zklamaná. I přes výbornou myšlenku, jsem se prostě nedokázala pořádně vžít do děje. Postrádala jsem tam jakékoliv napětí až na pár posledních stránek. Navíc spousta věcí byla snadno odhadnutelná, a to nikdy knize moc k dobru nepřidá.
Saladin Ahmed je možná uznávaný spisovatel, ale myslím si, že by měl možná zůstat u psaní povídek, protože tento jeho románový debut se vážně moc nepovedl.
Prostě a jednoduše, tahle knížka ve mě nezanechala vůbec žádné dojmy, a proto ji nemůžu ani doporučit.
Samozřejmě to je ale i otázka vkusu. Četla jsem i pozitivní recenze, takže pokud chcete, můžete si jí přečíst a udělat si  tak svůj vlastní názor.