středa 4. června 2014

Andrew Fukuda: HON

Recenzí na Hon už jsem ke svému překvapení viděla spoustu, a proto to nebudu nijak zvlášť protahovat, protože si myslím, že budu víceméně pořád omílat to, co už jste určitě někde četli.
Jako u každého originálního fantasy je vždy největší problém zvyknout si na nový svět a pochopit co nejvíce detailů. U tohohle mi to dělalo teda pořádné problémy. Někdy mi to připadalo teda vážně přitažené za vlasy, ale dejme tomu. Je vážně těžký vytvořit takový příběh, který není ani trochu podobný něčemu jinému, a proto má u mě Fukuda velké plus.
Nicméně jsem tam objevila několik nedostatků. Například mi přišlo divný, že by lidi, kteří jsou tak jsou tak skvělými lovci vyvinutými k zabíjení, nepoznali, že mezi sebou mají nějakých sedmnáct let obyčejného člověka tedy jejich kořist.
Další věc, která mě tak nějak dopálila pokaždý, když jsem na to narazila bylo jméno,respektive označení, druhé hlavní hrdinky. Záře. Chci říct Záře, co to sakra má být? :D Holt v angličtině zní všechno líp.
Až na drobné nedostatky a na pár věcí,co dopalovaly jenom mě, si knihu nemůžu vynachválit. Už samotná obálka je zajímavá a poutavá. Rozsahově není kniha nijak zvlášť dlouhá. Má 296 stran, ale je tak čtivá, že vás naprosto pohltí. Já jsem jí zvládla za dva dny a to se nedá říct, že bych v ní ležela nonstop.

Příběh graduje s každou další stránkou a na konci už ji čtete skoro bez dechu.
Vzhledem k otevřenému konci se už nemůžu dočkat dalšího dílu, který nese název Hon: Kořist,nebo v angličtině The prey. Ten by měl vyjít někdy v tomto roce a já vám slibuju, že jak budu moct, napíšu na něj okamžitě recenzi.

Ukázka:
Chystá se na mě skočit- vidím, jak přikrčuje nohy a sklání hlavu- ale vtom se vzduchem rozlehne zvuk sirény. Přichází ze západu, od ústavu.
Na chvilku jsme tak překvapení, že jen zíráme jeden na druhého. Pak pomalu otáčíme hlavy. 

Na obzoru není nic vidět. Jen šedivá tma. 
Pak další zatroubení, smutný, táhlý zvuk.
"Co se děje?" ptá se Epap. "Co to je za zvuk?"
Všichni se otáčejí ke mně. 
"Hon," říkám. "Už začal. Přicházejí."