neděle 20. července 2014

Alla Svirinskaja: Tajemství energie

Další recenze na něco z populárně-naučného soudku. Tentokrát kniha Tajemství energie, kterou mi k recenzi poskytlo nakladatelství Metafora. Autorkou je Alla Svirinskaja. Jak se i z knihy dozvíme, Alla Svirinskaja je původem ruská léčitelka. V její rodině se tajemství léčitelství předávalo po pět generací a i ona se mu věnuje od útlého věku. Když pak otěhotněla a musela kvůli tomu zanechat na pár měsíců své praxe, rozhodla se, že své učení sepíše a dá tak povědomí o léčitelství širšímu okruhu lidí.
Kniha je u nás vydána už podruhé (poprvé u nás vyšla roku 2006) a musím říct, že obálka nového vydání se vážně povedla. Kniha je rozdělená na osm částí s celkem 27 kapitolami. Musím říct, že když jsem poprvé nahlédla do rejstříku, tak mě hned popadlo nutkání nalistovat si ty části, které mě podle názvu zaujali, ale jsem ráda, že jsem to neudělala. Sama autorka totiž na začátku knihy upozorňuje na to, že pokud si budeme z knihy vybírat jen to, co nás zajímá, nebude to k ničemu platné. Že abychom změnili svůj život k lepšímu, tak bychom si měli přečíst knihu důkladně a nic nepřeskakovat. Takže i když vás bude lákat sebevíc počáteční teoretickou část přeskočit, nedělejte to, protože právě v této části se dozvíte, jaký je vůbec význam energie a nebo třeba, jak vypadá naše aura.

Musím ale říct, že i když povětšinou mě kniha bavila, někdy jsem jen nevěřícně kroutila hlavou. Prostě mi něco přišlo přitažené za vlasy, ale s tím autorka počítala, a proto nás čtenáře na začátku prosí, abychom měli při čtení otevřenou mysl. Myslím si, že jako léčitelka se musela s nevírou setkávat často, hlavně proto, že vyrůstala v Rusku za materialisticky založeného komunismu.
Rozhodně ale pokud máte vztah k ezoterice a nebo vás jen zajímá východní filozofie, tak tahle kniha je něco pro vás. Já osobně jsem si ji chtěla přečíst jen, abych si v této oblasti trochu rozšířila vědomosti. Ne, že bych zrovna na všechny tyhle věci věřila- na to je spíš moje mamka-, ale zajímají mě pojmy jako je aura, čakry, čchi atp. Sice mě více zajímá čínské a indické náboženství, ale pravda je taková, že ruská filozofie se s nimi úzce prolíná.
Co se týče obsahu knihy, zpočátku nás autorka seznámí s pojmem  energie a vysvětluje nám, jak funguje, a jak nás ovlivňuje. Postupně se pak dozvídáme, jak očistit svůj byt od negativních elementů, jak zharmonizovat naši duši a jak tím docílit i fyzického zdraví. Ke konci jsou tam jako bonus ještě dva meditační texty.
Pro ty z vás, které by kniha Tajemství energie zaujala je tu ještě další kniha od Ally Svirinskaji, a to Utajené zákony energie.

PS: Pokud jste někdy narazili na podobnou knihu, která vás zaujala, napište mi název do komentářů. Přemýšlím, že si totiž ještě něco podobného přečtu. :)





"Nemoc fyzického těla je projevem selhání či porušení jedné z vrstev aury."


RV: Metafora