středa 2. července 2014

Andrea Kane: Napsáno krví

 První červencová recenze je tu a spolu s ní i další povídání o Andree Kane. Takovou maličkou ódu na ní jste už mohli číst dříve tady. Abych se neopakovala, tak to tedy jen shrnu.
Spisovatelka a její styl mi sedí, je zábavná, chytrá a její kniha Zvrácené myšlenky má skvělý námět. Protože, no... psychopat posedlý řeckými bohyněmi-to je prostě bomba! 
Dneska se ale bohužel žádných chvalozpěvů nedočkáte. 
Možná to je způsobené tím, že jsem byla díky prvnímu dílu plná očekávání, ale kniha Napsáno krví pro mě byla fakt velkým zklamáním. Hlavní hrdinka zůstává stejná jako ve Zvrácených myšlenkách, a to Sloane Burbanková, bývalá agentka FBI. Jí jsem si hned oblíbila. Je chytrá, nezávislá a odvážná. A navíc má úžasný vztah s agentem Derekem Parkerem, který je mi hrozně sympatický, protože si ho tak nějak bůhvíproč představuju jako Ryana Goslinga :D. 
 Každopádně, abychom se dostali k jádru pudla, důvodem, proč je pro mě kniha velkým zklamáním, je její námět.To je prostě něco, co mi vážně nesedlo. Oproti prvnímu dílu, který je protkán tajemstvím a mytologií a prostě vším tím správňáckým, se v druhém dílu vše točí jen kolem umění. Prostě asijská mafie a krádeže drahých významných obrazů. Je to asi jenom mnou, ale tohle mě prostě vážně nebralo.
To je taky důvod, proč mi zrecenzování trvalo tak dlouho. Musela jsem se den co den ke čtení přemlouvat, protože nejsem taková, že bych si prostě něco vytáhla z paty a napsala článek o pár přečtených stránkách.  
Další věcí, co mě pak hodně odrazovala, byla ta spousta jmen. Myslím to vážně. Xiao Long, Leary, Meili, Cindy, Pegg, Rosalyn, Matthew, Rich... Je toho zkrátka moc. A k tomu ještě ty názvy a tituly jako třeba: Dračí hlava, Rudí draci, Černí orli...  
Nebudu to už protahovat. Zkrátka a dobře, tak jak jsem u prvního dílu vychvalovala, že to není ani trochu jako nějaká pitomá Kriminálka Miami, tak tohle je pravý opak. Samozřejmě si ale ráda přečtu vaše názory, pokud se s tím mým rozcházejí. :)

Jo a pozor! Napsáno krví je pouze volné pokračování Zvrácených myšlenek, takže se nemusíte bát, že když začnete číst rovnou Napsáno krví, že se budete nějak ztrácet v ději. Jedna kniha rovná se jeden případ. 

Ukázka:
Zaslechla za sebou rychlé kroky a zezadu ji sevřely silné paže. Ve zlomku vteřiny měla ústa zacpaná hadrem a přes hlavu přetažený pytel z hrubé látky.
Instinktivně se začala bránit. Neviděla nic, ale bojovala jako divoké zvíře, a nepřestala, ani když jí někdo bolestivě zalomil ruce za záda, až se jí zatočila hlava a podlomila kolena. Málem klesla k zemi, ale podařilo se jí zůstat stát rovně a slepě se dál oháněla pěstí.
Klouby prstů asi narazila na útočníkovu čelist, zaslechla jeho překvapený chrčivý výkřik.
Využila chvíle a udeřila podruhé, doufala, že se trefí pořádně. Ale minula a útočník jí přitiskl paže k tělu a znehybnil ji. Pořád to nevzdávala, vší silou sebou škubala a kopala...


RV: Fragment