sobota 5. července 2014

Gabriella Poole: Temná akademie #1

   I přes veškerou snahu nečíst tolik knížek zařazených do tzv. young adults, jsem opět podlehla. Poslední měsíc nebo dva jsem často narážela na knižní sérii Temná akademie neboli Darke Academy, ať už na ostatních blozích, a nebo na samotných webových stránkách Fragmentu. Tak jsem si nakonec řekla, že mi neuškodí dát téhle sérii šanci. I přesto jsem ale byla přesvědčená, že půjde o další "trhák" ve stylu Vampire diaries, nebo Twilight. Díkybohu, opak je pravdou.
   Jelikož jde o knižní sérii, tak první díl není nijak rozsáhlý, má plus mínus nějakých 250 stran. Zvládla jsem ho přečíst za tři dny úplně s přehledem. A to nejen kvůli krátkému rozsahu, ale hlavně proto, že je to vážně čtivá kniha. Navíc je to vyloženě oddechová četba, žádná atomová fyzika, takže není potřeba nějak přemýšlet nad významem každé věty.
   Co jediné bych vytkla, je asi to, že se zde objeví pořádná akce až tak ve třech čtvrtinách knihy. To se ale dá snadno odpustit uvážíme-li, že první díl by měl být spíš o nějakém tom hrubém seznámení a vysvětlení, aby pak čtenář snáze pronikl do děje a pochopil souvislosti.
   Sečteno a podtrženo, podle mě je Temná akademie ideální prázdninová četba a já se vážně moc těším až se začtu do druhého dílu s názvem Spoutaní.





Ukázka
   "Cassie zavřela oči a čekala, až ji sevře silná pěst a poprvé se do ní vnoří ostří nože. -Prosím, ať to nebolí. Alespoň ne moc.- Pevně stiskla víčka, aby neunikla ani slza.
   Když Keiko vykřikla, zase je otevřela. Nebyl to výkřik vítězství, spíš vzteku a zmatení. Keiko zavrávorala zpět, až skoro upadla. Někdo ji táhl za vlasy. Překvapené Cassie chvíli trvalo, než postavu za Keiko rozpoznala.
   Jake Johnson."



RV: Fragment