pondělí 28. července 2014

Gabriella Poole: Temná akademie #2#3#4


Vzhledem k tomu, že jsem někdy před nedávnem psala recenzi na Temnou akademii číslo 1, bude tenhle článek stručnější, protože bych se opravdu nerada opakovala. No, a taky z toho důvodu, že se k nám zrovna žene nějaká bouřka a já bych nerada, aby vypnuli proud jako třeba včera večer.
Pokud jste tedy četli TUTO předcházející recenzi na první díl, určitě vám dojde, že i tentokrát půjde víceméně o pochvalnou recenzi. I další díly Temné akademie mě totiž nezklamaly- spíš mě naopak mile překvapily.
Musím říct, že jsem se opravdu celou dobu bála, že během čtení narazím na něco,co mi bude připomínat nějaký jiný fantasy příběh. Naštěstí se to ale nestalo. Říkám naštěstí, protože jsem na to skutečně háklivá. Kdybych na něco takového narazila, knihu bych odložila a už bych dál nečetla. Takže to je plusový bod pro Temnou akademii za originalitu.

Další věc je čtivost. Tři poslední díly jsem zvládla přečíst za poslední čtyři dny a to hned z několika důvodů. Za prvé jde o paperbacky o nějakých plus minus 250 stranách formátu A5, takže vážně otáčíte list za listem ani nevíte jak. Dalším důvodem je pak rozsah kapitol. Průměrně dlouhá kapitola má asi jen 10 stran a to na mě u každé knihy působí stejně: Ještě dočtu tuhle kapitolu a půjdu něco dělat..A nebo ještě dočtu tuhle další kapitolu,vždyť je to jen deset stráánek.
A v neposlední řadě se taky nemůžu zapomenout zmínit o tom, že to jak Gabriella Poole píše je hrozně fajn. To, že používá skoro pořád "teenagerský" hovorový jazyk dělá z knihy parádní oddechovou četbu.
Jediné co mi teda autorka nevyvrátila je to, že ve všech dílech se dočkáme pořádné akce až někde před koncem. Výjimkou je podle mě druhý díl, který se právě kvůli tomu, že je o něco víc akční než ty ostatní,stal mým nejoblíbenějším
Co mě osobně ještě mrzí je to, že autorka nechá ze všech hlavních postav umřít zrovna tu mojí nejoblíbenější, ale to jí nemůžu zazlívat, to je holt moje chyba, že si vždycky ve všem zamiluju zrovna ty postavy, které to schytají nejvíc (o Hře o trůny radši ani nemluvím :D).
No, mám pocit, že už jsem řekla všechno a nechci se opakovat, takže to bude dnes ode mě k téhle neplánované narychlo psané recenzi všechno. Příště se můžete těšit na recenzi na knihu Žena v černém- Anděl smrti, což je kniha, která podle mě vypadá hodně slibně. Tak Vám Přeji krásný zbytek dnešního zamračeného dne!



RV: Fragment