sobota 12. července 2014

Lucie Fidlerová: Narozen o půlnoci- Dračí znamení

 Nakladatelství Fragment vydalo v letošním roce knihu mladé vycházející autorce Lucii Fidlerové. Této mé jmenovkyni bylo letos patnáct let, a proto bych jí v první řadě chtěla hned z kraje poblahopřát k takovému obrovskému úspěchu a také jí popřát štěstí do budoucích let :).
Důvod, proč jsem si o knihu Narozen o půlnoci napsala, byl naprosto jednoduchý- zvědavost.
Musím se přiznat, že jsem byla trochu skeptická ohledně věku autorky. Bála jsem se hlavně toho, že její příběh bude ovlivněn, ať už záměrně nebo ne, ostatními známými fantasy a sci- fi příběhy jako je třeba Pán prstenů nebo Harry Potter. Žádnou nápadnější podobnost jsem ale naštěstí neobjevila.
Kniha není nijak zvlášť rozsáhlá. Má 21 kapitol a 331 stran a hlavně je čtivá díky zřetelnému dějovému napětí.  
Takže ve zkratce- originalita, čtivost, dějové napětí. Jediné, co mi v knize nesedělo byla jména postav. Už jsem četla fantasy knihy, kde byla vymyšlená jména tak složitá, že bylo těžké se v postavách orientovat, ale přece jenom ta jména příběhu dodávají takové kouzlo. Takže kdybych si mohla vybrat, asi bych postavám z fiktivního příběhu nedávala jména jako je Artur, Gabriel, Nely, Mary atp, ale asi bych zvolila něco originálnějšího.





Ukázka
:
"Tak jo, kdo je takový vtipálek a chce, abych prohrála závod?" Byla stále přesvědčena, že je to jeden z nich. Jenže tohle sevření bylo nějaké moc silné. Možná to byl Kurt, Gabrielův silný kamarád. Nely docela děsil. Samozřejmě nikdy by nedokázal odmrštit kládu jen silou vůle, jak to často dělal Gabriel, aby se před ní mohl vytahovat, ale tenhle kluk drtil kosti stejně účinně.
"Au, to bolí!" lekla se. Ten někdo ji zarýval nehty do kůže. Jen jestli to byly nehty... Tohle už nevydržela.
"Pomoc!" začala křičet. Po dlouhé době někoho žádala o pomoc a ani si nepřipadala trapně. Vážně se bála."









RV: Fragment