pondělí 25. srpna 2014

Fantasy umění současnosti




   Čas od času mě popadne taková neutuchající tvůrčí nálada, určitě všichni přesně víte, co tím myslím. Většinou za to může přebytek času, a jelikož mám zrovna teď už čtyři měsíce prázdniny, nějak to na mě přišlo. Takže si teď den za dnem krátím všelijakými činnostmi, co mi zrovna přijdou na mysl. Snažím se ten čas trávit alespoň trochu produktivně a taky mě prostě nebaví sedět 24/7 u  počítače.
   Takovou mojí oblíbenou kratochvílí za poslední dny je kreslení. Mám zrovna jedno z těch období, kdy na to mám celkem dost nápadů a hlavně mám teď to období, kdy mi až tolik nevadí, že mi kreslení moc nejde. Na rovinu říkám, že jsem amatér a kreslím jen pro vlastní potěšení a tenhle článek určitě nemá být nějaký vychloubání. Nemohla bych se chlubit, ani kdybych chtěla. Obvykle jsem ráda, že to, co nakreslím, se alespoň vzdáleně podobá tomu, co to má být (třeba dneska jsem nejvíc zápasila s tím, abych zvládla nakreslit medvěda, co by nevypadal jako prase :D).
  Cílem tohohle článku je představit vám jednu skvělou knížku, a to FANTASY UMĚNÍ SOUČASNOSTI. To je kniha, kterou jsem dostala před dvěma (třemi?) lety od bráchy k narozeninám, a která obsahuje soubor fantasy obrázků rozdělených na sekce podle toho, co zobrazují (např. bojovnice, válečníci, víly atp.).
 Já do téhle knížky nahlížím většinou, když potřebuju trochu inspirace. Třeba když mám rozkreslený obrázek a najednou nevím, jak bych měla pokračovat. 
Jak už jsem ale řekla, najdete tam všechno, co by vás mohlo napadnout, od krásných pohádkových motivů až po ty zlověstnější jako jsou třeba bitevní scenérie nebo monstra. Pro lepší představu vám sem dám pár ukázek :). 







tyhle dva obrázky jsou podle mě úplně nejlepší!

A co vy, máte nějaké podobné oblíbené knihy, nebo vás tyhle věci až tak moc neberou? Já přemýšlím, že bych si časem ještě něco takového pořídila, tak budu ráda za vaše případné tipy :).







Přeji Vám všem krásný den, L.