neděle 14. září 2014

Andrea Kane: Odložený případ

Po dlouhé době se hlásím s dalším recenzním příspěvkem. Je mi líto, že se už nemůžu věnovat blogu na sto procent, tak jako o prázdninách, ale snažím se, jak jen to jde. Bohužel můj rozvrh na zimní semestr stojí za prd. Například ve středu mám školu až do devíti do večera, a pak mě ještě čeká dlouhá cesta domu. Prostě boží. Ale jak říkám, budu se snažit blog udržovat v chodu. Konkrétně bych se chtěla udržet na alespoň pěti příspěvcích za měsíc. Teď jen doufat, že se mi to podaří.
No nic, radši už přejdu k samotné recenzi, nebo se zase budu akorát nervovat :D.
Jak už jistě mnozí z vás postřehli, Andreu Kane jsem si vážně oblíbila. Tato autorka mě mile překvapila a tohle je už třetí kniha, kterou jsem od ní přečetla. Už jsem dřív napsala recenze na Zvrácené myšlenky a Napsáno krví a v nejbližších dnech- možná už zítra, když se k tomu dokopu- napíšu recenzi i na Temné lži.
I přesto, že jsem tedy už tak trochu znalec tvorby této spisovatelky, si netroufám říct, která kniha byla "nejlepší". První dvě knihy, které jsem jmenovala, jsou totiž o něčem jiném, takže by to bylo jako srovnávat jablka a hrušky.

Hlavní hrdinka prvních dvou knih je Sloane Burbanková, bývalá agentka FBI, která musela ze své funkce odejít kvůli zranění, zatímco další dvě knihy (Odložený případ, Temné lži) jsou o nevládní vyšetřovací organizaci Forensic instincts. Forensic instincts je tým výjimečně nadaných lidí, kteří mají tu výhodu, že při vyšetřování nejsou vázáni takovými byrokratickými předpisy jako třeba policie nebo dokonce FBI. A nebyla by to Andrea Kane, kdyby tento tým nevedla silná ambiciózní žena- Casey Woodsová .
V knize Odložený případ Forensic instincts řeší případ unesené malé holčičky Krissy. Krissy byla odvedena ze školky ženou, která se vydávala za její matku. Policie se jako první zaměří na to, že tento čin by mohl být zločinem ze msty, protože Hope Willisová je soudkyně. Nikoho kromě Casey nenapadne. že by tento případ mohl mít něco společného s dalekou minulostí, kdy byla Hope Willisová ještě malé dítě.
Myslím si, že téma, které kniha zpracovává člověka lehce zaujme už jen proto, že podobné příběhy vidíme kolem sebe dnes a denně. Bohužel. A jelikož jde o únos malého dítěte, je to tak trochu hra o čas, takže vás kniha vtáhne do děje a bude vás držet napnuté až do posledních stran.
Také se mi líbí, jak se Andrea Kane v tomto díle zabývá psychologií. Rozpracovává a rozebírá zde motivy jednání a dokáže je skvěle popsat a dokonce i ospravedlnit. Samotná hlavní hrdinka pak dokáže skvěle číst v lidech na základě jejich nezáměrného chování, dokáže například poznat, pokud jí lžou a nebo jí záměrně neříkají všechno, a i díky tomu je vyšetřování Forensic instincts tak efektivní.
A Casey není jediná z týmu Forensic instincts, kdo má nějaké zvláštní schopnosti. Například Ryan je počítačový génius, který je schopný se dostat k jakékoli informaci v rekordním čase, Marc je zase mistr převleků a jeho superschopností je jeho šarm a Clair, ta je všechny hravě strčí do kapsy se svými jasnovideckými vizemi. Mimochodem, kdybych se měla rozhodnout, koho z týmu mám nejraději, tak by to byl Marc pro jeho citlivost a smysl pro správnou věc.
Doufám, že jsem vás do třetice všeho dobrého už konečně přesvědčila, že Andrea Kane prostě umí, a pokud ne, tak vás snad přesvědčí recenze na Temné lži.


Ukázka:
Až se probudíš, budeš plakat. Prosit. A potom se uzavřeš do sebe. V těch svých modrozelených očích budeš mít vyplašený výraz. Je na mě ho změnit. Změnit tvůj názor na to, že jsi tady. Přimět tě, aby ses tady začala cítit doma. Udělám to. Jen já mám tu moc to udělat. Mám tvoji školní brašnu, a v ní všechno, co potřebuji. A tobě nezbývá, než se s tím smířit. 
Sladké sny, Krissy. Všechno začne, až se probudíš.


RV: Fragment