úterý 23. září 2014

Unboxing #3

Tak nějak jsem si zvykla fotit každé rozbalování balíčků s knihami, takže doufám, že vám to nevadí. Samozřejmě chápu, že fotky nemusí být tak zajímavé jako videa, ale já videa zatím rozhodně točit nehodlám, protože si myslím, že by mi to nešlo, a to psané slovo mě zkrátka baví víc.
Dneska mám pro vás tedy unboxing, kde se zase můžete pokochat nějakými těmi přírůstky do mojí soukromé domácí knihovny, ale tentokrát to skloubím s jednoznačným doporučením na antikvariát, odkud mi tyto knihy přišly. Ne, není to žádná otázka protekce nebo podobných věcí. Předem říkám, že v tom obchodě nikoho neznám a tohle píšu čistě jako spokojený zákazník.
Nejprve bych chtěla zmínit, co k tomu nákupu vůbec vedlo. Minulý týden jsem vyhledávala na internetu knihu Základní kniha o reiki od Lübecka. Projela jsem klasicky Heureku, zboží a podobný stránky, a pak mě upoutala webová stránka Antikvariát L+P. Moje první reakce byla asi něco jako: "Cože, antikvariáty na netu?". Teď už ale vím, že jsem v tomhle ohledu byla tak trochu zabedněná, protože jsem jich pak našla hned několik. Objednávku jsem ale udělala u L+P. A teď proč.

Pokud se podíváte na stránky Antikvariátu L+P, můžete si všimnout, že je to přehledná stránka s rozšířeným vyhledáváním a kategorizací. To samo o sobě dost usnadňuje práci s hledáním knihy, na kterou máte zálusk. Sortiment, to je další věc, kterou musím vypíchnout. Je totiž vážně vážně široký. Kromě krásné literatury tam můžete najít dokonce i učebnice, encyklopedie a další odborné knihy.
Samozřejmě ale to nejhlavnější, co nás u antikvariátů zajímá, jsou ceny. A ty jsou tady naprosto boží, a proto taky moje objednávka vyeskalovala do takových rozměrů, koneckonců posuďte sami.

Hned navrchu jsem v balíčku našla Nanu. Ten den, co jsem jí objednávala, jsem nad ní zrovna přemýšlela v Kanzelbergeru, jestli si jí mám koupit. Nové vydání by mě ale vyšlo na dvě stovky, takže jsem vážně ráda, že jsem se neunáhlila. Takhle mě vyšla na 47kč a je téměř jako nová.


Židovka z Toleda. Naprostá klasika od Feuchtwangera o 522 stranách a já jí mám za 15kč. Ani se mi tomu pořád nechce uvěřit. Samozřejmě je trochu ušpiněná a obálka vás taky zrovna neohromí, ale vazba je naprosto v pořádku, a to je to jediný, na čem záleží. 


Tuším , že Komu zvoní hrana je druhé nejznámější dílo Hemingwaye, a to hned po knize Stařec a moře. Stařec a moře jsem četla a moc se mi to líbilo, takže mám vůči téhle knize dost velká očekávání. Pevně doufám, že mě nezklame. Každopádně je v dobrém stavu, vazba neporušená, jen přebal knihy je natržený, ale já stejně hodlám obálku vyměnit, takže mi to vůůbec nevadí.  


Tak a tady je kniha, díky které jsem Antikvariát L+P v první řadě vůbec vyhledala, Základní kniha o reiki. Je to přesně to vydání, které moje mamka sháněla, a co jsem tak koukala, tak všude na internetu se dá sehnat přibližně za 60kč. Já jí mám za 47kč a to je úplně jako nová.


Jako zabít ptáčka, to je kniha, kterou mám skutečně napsanou na mém bookishlistu, a proto jsem si ji hned za těch 50kč musela koupit. Je to klasický hardback, vydání od Knižního klubu a je ve vážně dobrém stavu. I přesto, že není ušpiněná nebo něco, tak ale stejně dostane novou obálku, protože nejsem zrovna fanda téhle filmové s rádoby "westernovým" nápisem.


A nakonec John Steinbeck a jeho Na východ od ráje. Musím se přiznat, že jsem od Steinbecka zatím nic nečetla, ale hodlám to napravit, protože on byl, a stále je, modlou většiny mých oblíbených autorů, Williama Styrona nevyjímaje. Každopádně, Na východ od ráje je taky hardback. Je to poměrně tlustá bichle o nějakých 615 stranách a vyšla mě na 50kč.

Celkově jsem tedy udělala nákup za 338kč i s poštovným. Takže v ceně jedné knihy, kterou bych si koupila v jakémkoli knihkupectví, jsem si pořídila těch knih rovnou šest. No nekup to. 

PS: Nakupujete taky v antikvariátech, nebo raději chodíte do knihkupectví pro nová vydání?



S pozdravem, L.