sobota 11. října 2014

Andrew Fukuda: Kořist

Konečně jsme se dočkali druhého pokračování série od Andrewa Fukudy. Já osobně jsem se nemohla dočkat, až se do něj začtu. První díl jsem recenzovala někdy v červnu (ZDE) a druhý vyšel teď v říjnu a já jsem si o něj musela samozřejmě hned napsat.
Když si procházím svou recenzi na první díl, tak s většinou bych souhlasila i u tohoto dílu. Například to, že je těžké si zvyknout na svět, který pro nás Andrew Fukuda vymyslel. Podle mě by bylo nejlepší si všechny díly přečíst rovnou za sebou jedním tahem, protože když mezi nimi máte půl roku pauzu, tak si pak přece jen musíte spoustu věcí připomenout. Musím ale uznat, že zatímco v prvním díle působí všechno tak nějak nejistě, tak v druhém dílu je už vše mnohem více propracované, včetně prostředí, charakteristik postav, motivů jednání atd. , a díky tomu vás taky kniha mnohem více pohltí.
Já osobně preferuji druhý díl oproti tomu prvnímu, protože je tam více akce, více hlavních postav, s kterými se můžete sžít a rozsahově je o trochu delší, než ten první.
Pokud se chystáte Kořist číst, tak doporučuji obrnit si nervy, protože v určitých pasážích budete rozhodně číst bez dechu. Tentokrát se ale nebudete bát jen soumračníků, ale dokonce i obyčejných lidí, neboli glupanů. A aby toho nebylo málo, tak konec je samozřejmě zase otevřený.

Další díl se bude jmenovat Past (The Trap) a vyjde v dubnu 2015 u nakladatelství Fragment. Už teď vám můžu prozradit, že kniha bude mít zelenou obálku ve stejném provedení jako předchozí díly- tedy s nápisem Past. No, teď už nám nezbývá nic jiného, než se těšit na jaro :).

Ukázka:
"Ve vodě je zima a tma. Strhává mě silný proud. Bojuju s ním, vzdoruju vírům, které se mě snaží roztočit. Tady dole se jednou zatočíte a ztratíte orientaci. Zabírám mocnými tempy a loučím se s představou, že se budu držet přesného směru. Jednoduše se chci dostat co nejdál, než mi dojde vzduch.
Břeh se objeví znenadání. Rukama narážím na ostré kameny, řežou mě do prstů..."



RV: Fragment