čtvrtek 16. října 2014

Elisabeth Haichová: TAROT: Cesta hrdiny

 Dnes mám pro vás poněkud nezvyklou recenzi na knihu, která vyšla nedávno u nakladatelství Metafora. Jde o knihu Tarot-cesta hrdiny od Elizabeth Haichové, a už samotný název napovídá, že se nejedná o žádný román. Jde skutečně o výklad tarotových karet, což někteří z vás mohou pochopitelně považovat za nesmysl, ale já doufám, že se najde nějaký čtenář, kterého toto téma bude zajímat, tak jako mě.
O výkladu z tarotových karet se všeobecně něco málo ví, takže snad není potřeba ho nějak sáhodlouze představovat. Já osobně mám o něm trochu více informací už z toho důvodu, že moje babička se tímto výkladem "odborně" zabývá. Občas jsem ji i při práci pozorovala a zanedlouho jsem si už osvojila pár praktik, například některé druhy formací a podobně.
Knih o tarotu je nepočítaně, a ještě víc je druhů karet. Podle mě, pokud chce někdo opravdu vykládat a pomáhat tak lidem, tak by si měl prostudovat více knih a porovnat je, jestli se v něčem neliší. Potom také úplně neškodí, alespoň ze začátku, kontrolovat, jestli se vaše výklady skutečně plní, z toho se pak dá vypozorovat, jestli náhodou něco neděláte špatně.

Každopádně, to že si myslím, že je důležité prozkoumat těchto pramenů co nejvíc, je také důvod, proč jsem si také o knihu od Haichové napsala.  Kromě klasického vysvětlení jednotlivých karet obsahuje tato kniha i informace o tom, co to vůbec tarot je. I přesto je ale kniha poměrně uzoučká. Má jen sto padesát sedm stran a přibližně v jejím středu je pár stran, kde jsou pouze vyobrazené karty Velké arkány.
V porovnání s ostatními knihami o tarotu, které vlastním, musím pochválit hlavně to, že význam karet je tu opravdu důkladně vysvětlený a popsaný, a díky tomu se při výkladu lépe hledají souvislosti mezi kartami.
Jediné, co mě trochu mrzí, je, že se v knize nedočtete o výkladových formacích jako je cikán, výklad na kariéru a úspěch a podobně. Také proto si myslím, že nejde o knihu vhodnou pro začátečníky. Navíc obsahuje jen výklad karet Velké arkány, takže pokud začínáte, kupte si nejprve rozšířenější verzi, kde jsou i výklady pentaklů, holí a ostatních karet.

ostatní knihy v mé sbírce



 RV: Metafora