úterý 23. prosince 2014

Brian L. Weiss: Meditace

Když jsou ty Vánoce, čas klidu a míru, určitě nejsem jediná, kdo se potřebuje trochu odreagovat. Všechny ty fronty v krámech a provoz na silnicích mě dohánějí k šílenství, a proto jsem si řekla, kdy jindy by mohl být lepší čas začít s meditací než teď.
Ne, ale vážně, hlavní důvod, proč jsem se pustila do čtení této knihy, byl stres. V poslední době je ho totiž požehnaně a nemohou za to jen svátky, ale i to, že se kvapem blíží zkouškové období. Několikrát jsem se přistihla, že už si skoro nedokážu užít chvilku klidu a pořád mám žaludek sevřený obavami z dalšího dne. Nakonec mě to už přestalo bavit. A tak jsem se zapřísáhla, že si každý den udělám pár minut jen pro sebe, abych pak taky nakonec neskončila s žaludečními vředy. No a jak si lépe odpočinout než u meditace?
V této knize od Briana L. Weisse si přečtete stručný výklad o tom, co to meditace je a k čemu je dobrá. Tento výklad je sem tam přerušen nějakým zajímavým příkladem z autorova osobního života a také z jeho terapeutické praxe. V neposlední řadě se tu také dozvíte, jak meditaci správně provádět a najdete tu CD, které vás provede krátkou řízenou meditací.
Mně osobně se na knize nejvíc líbilo, jak je stručná a věcná. Na pouhých 60 stranách vás provede vším,co jako začátečník potřebujete o meditaci vědět a nesnaží se vás ohromit nějakými výmysly. Naopak z jeho výkladu jsem spíše měla pocit, jako by meditace byla prakticky synonymum pro odpočinek. Zkrátka žádná věda, jen se tak nějak uvelebíte v teplákách, zavřete oči a posloucháte někoho, jak vás prostřednictvím rádia ukolébává. A to je prostě super, protože podle mě právě o tomhle má meditace být- jediné, co by mělo v tu chvíli pracovat, je vaše mysl.
Brian L. Weiss je koneckonců skutečná kapacita v oboru. Na svém kontě má už přinejmenším deset knih, které se soustředí na všemožná témata od meditace, duševní samoléčby po vhled do minulých životů. Pokud byste si o něm chtěli něco přečíst, jeho oficiální webová stránka je: http://www.brianweiss.com/. A mimochodem, pokud jste fanoušci Oprah Winfrey, tak tento sympatický člověk se dostal až k ní (viz. video pod článkem). 
PS: Pokud vás zajímá, jak meditace zabrala u mě, tak musím přiznat, že přímo pohádkově. Několikrát jsem si u toho CD pěkně odpočinula a ještě víckrát jsem si pospala. :D




 RV: Metafora