pondělí 31. srpna 2015

Den nepřečtených knih

A zase po roce je tu Den nepřečtených knih, svátek všech  nás knihomolů, kterým knihy v knihovně přibývají rychleji než je stačí číst. Tento den je tu od toho, abychom si jednou ročně našli skutečně čas na to, přečíst ty knihy, na které už se hodnou dobu těšíme, a na které bohužel jindy čas není.
Proto si dnes ti z nás, co dneska při pondělku nebyli v práci, popřípadě i ti pilnější, co stihli obojí, zvolili knihu, která nám při dnešním dni dělala společnost. V ideálním případě bychom měli za dnešek přečíst celou jednu knihu- ale upřímně- o tom se mi letos ani nezdálo. Už jsem se jaksi ponaučila z předchozích let.
A jak tedy dopadl Den nepřečtených knih u mě? Zvolila jsem knihu, kterou mám už asi rok v knihovně, a přesto jsem se k ní ještě nikdy nedostala. Vždycky jsem po ní ale pokukovala s  tím, že se moc těším, až ji konečně otevřu. Až tedy dnes dostala Malá Dorritka, od mého oblíbeného Charlese Dickense, šanci. A rozhodně toho výběru nelituji.
Jelikož jsem si řekla, že tenhle rok si dám pozor, aby pro mě nebyla prioritou Dne nepřečtených knih rychlost, zvládla jsem za celý den přečíst důkladně asi jen 70 stran prvního dílu Malé Dorritky s podtitulem Chudoba. I tak mě ale tato kniha vážně nadchla, a zítra v jejím čtení budu rozhodně pokračovat. Nehledě na to, že už jsem si stihla objednat přes internetový antikvariát druhý díl s názvem Bohatství, který mě přijde na úplně směšných 25kč. A k tomu jsem si ještě objednala anglické vydání Dickensovy knihy Great Expectations z roku 1994.
Den nepřečtených knih bych tedy za sebe shrnula jako úspěšný, protože ještě víc prohloubil moji lásku k Dickensově tvorbě, rozšířil mi obzory a obohatil moji knihovnu o další dvě úžasné knihy. Už teďse těším na příští rok!


A jak vypadal Den nepřečtených knih u Vás? Jakou četbu jste si pro tuto příležitost zvolili? :)