čtvrtek 24. září 2015

6. října se vrátíme do Bradavic!

Zdravím všechny nadšené čtenáře Harryho Pottera!
Mám pro vás velmi zajímavou novinku, s kterou před pár dny přišlo nakladatelství Albatros. Jako nakladatelství specializované na dětskou literaturu se rozhodlo zapojit do světové premiéry vydání speciálního ilustrovaného vydání prvního dílu Harryho Pottera- tedy Harry Potter a Kámen mudrců
Tuto knihu svými ilustracemi doplní britský ilustrátor Jim Kay, který dále ilustroval například knihu s názvem 'Bugs' (George McGavin), nebo 'A Monster Calls' (Patrick Ness), a J. K. Rowlingová je jeho obrázky přímo nadšená. Malou ochutnávku toho, jak bude první vydání vypadat můžete najít například tady.  
Podle Ondřeje Müllera, který se zasloužil o to, že se Harry Potter kdy dostal i k nám, má toto nové vydání sloužit především jako vzpomínka na dětství čtenářům, které s Harrym Potterem vyrůstali. Dále má také přitáhnout další generaci dětí, které by v tomto malém čarodějovi mohli také najít svůj vzor. Jak už jsem tedy zmínila, nezbývá nám teď než napjatě čekat do 6. října, než konečně tato kniha vyjde ve své plné kráse. Já osobně se vážně nemůžu dočkat, protože jsem jako naprostý barbar (ano, uvědomuji si, že mě za další část věty půlka z vás virtuálně ukamenuje) nikdy nečetla Harryho Pottera. Důvod toho je ale docela pochopitelný- v době, kdy u nás vycházely první díly této série jsem byla ještě dost malá a nečetla jsem téměř vůbec. A později už jsem viděla filmové adaptace, takže jsem měla problém se vrátit ke knižnímu originálu. 
Každopádně ale hodlám tuhle mezeru zaplnit hned teď v říjnu a pevně věřím, že nové vydání mě nezklame- spíš naopak. A pro vás z toho plyne to, že se tak za měsíc nejspíše dočkáte dalšího mého otravného článku o Harrym Potterovi, aneb- co mi kniha dala a vzala. 

To už je ode mě takhle při dnešním ránu vše. Ještě mě ale zajímá, jestli Vy máte Harryho Pottera ve své knihovně. Jestli ano, přemýšlíte ještě o dalším rozšiřování téhle vaší sbírky? A konečně, máte i jiné "suvenýry" než ty knižní (viz. přívěšky, trička, nálepky apod.)?

Tady je na závěr pár slov Jima Kaye k novému vydání.