pondělí 7. prosince 2015

J.K. Rowling: Harry Potter a Kámen mudrců

Vím, že už jste ode mě poměrně zvyklí na pozitivní recenze, protože si nikdy nevybírám ke čtení knihy, které by mě již předem nezaujaly, ale tentokrát se připravte na skutečnou lavinu superlativů. Hodlám vám totiž představit nejnovější vydání Harryho Pottera a Kamene mudrců, který vyšel před dvěma měsíci u nakladatelství Albatros.
Už jsem vám o něm jeden článek psala, ale pro ty, kdo ho nečetli, knihu ještě krátce představím. Nové vydání prvního dílu Harryho Pottera je speciální především tím, že jej ilustroval světoznámý profesionál ve svém oboru- Jim Kay. Kniha proto vypadá nádherně a díky obrázkům nám navíc nabízí nový pohled na už tolik známé postavy.
Skvělá věc na těchto ilustracích, kromě jejich estetické stránky, je ta, že se Jim Kay nenechává vůbec zastrašit tím, jak jsou některé věci zobrazeny ve filmové verzi Harryho Pottera. Kay se drží pouze toho, co J. K. Rowling napsala a nebojí se zapojit fantazii. Moje nejoblíbenější postava, z toho, jak je ilustrátor zachytil, je Ron Weasley. Ostatně některé ilustrace si můžete nakonec sami prohlédnout pod tímto článkem.
Příběh samotný mě příliš nepřekvapil, protože filmová verze prvního dílu je celkem přesná. Vím, že se mnou nejspíš většina fanoušků Harryho souhlasit nebude, mně to tak ale prostě přišlo. Dokonce i některé repliky byly téměř identické. Ale podvědomě jsem rozdíly vyhledávala a užívala si je, protože jsem se samozřejmě těšila, že mi kniha dá také něco nového. A to se povedlo.
Její čtení jsem si skutečně užila a troufám si říct, že ilustrace na tom měly minimálně poloviční podíl. Proto pokud znáte někoho, kdo je velkým fanouškem Harryho Pottera, nebojte se ho tímto vydáním obdarovat třeba k Vánocům. A i když se to tak může zdát, rozhodně tímto dárkem nepotěšíte pouze děti. Zatím všichni moji známí, kterým jsem knihu ukazovala, se nad ní rozplývali. Jen doporučuji jednat rychle, protože po této knize se na poličkách v obchodech jen zapráší. Dokonce už proběhl i dotisk knihy, bez kterého bych se knihy nedočkala ani já, a to jsem si o ni psala ještě dřív, než se objevila na pultech.
Pokud si o knize chcete přečíst něco víc a umíte tak nějak anglicky, můžete se podívat například na oficiální webovky Jima Kaye, pro ostatní je tu Albatrosmedia.cz, kde máte dokonce i možnost přečíst si ukázkovou kapitolu, a nebo si knihu tak trochu prolistovat.
Zkrátka a dobře, Jim Kay odvedl skvělou práci a fanoušci Harryho Pottera z celého světa se tetelí blahem nad tímto sběratelským kouskem. Já pevně doufám, že jsem vás tímto článkem alespoň trochu inspirovala- a ano, uvědomuji si, že všechno to, co jsem napsala, může někomu znít až podezřele pozitivně, ale ujišťuji vás, že píšu pouze to, co si skutečně myslím. Přes rameno mi u psaní nikdo nekouká. Pokud máte k tomuto článku co říct, napište to do komentářů, ráda si přečtu váš názor.

"Rubeus Hagrid, klíčník a šafář v Bradavicích" Natáhl k Harrymu svou ohromnou ruku a potřásl mu celou paží.

"Vítej na Příčný ulici," řekl Hagrid.

"Na zemi se třpytilo něco zářivě bílého. Krok za krokem se k tomu opatrně přiblížili. Byl to opravdu jednorožec a byl mrtvý."

"S Chloupkem je to úplná hračka, když víte, jak ho uklidnit..."





RV: ALBATROS