sobota 30. ledna 2016

Oficiální omalovánky Hra o trůny

ALL MEN MUST DRAW!
Dlouho jsem přemýšlela, jestli bych měla publikovat recenze na omalovánky na knižním blogu. Pak jsem si všimla, že je o tyto články v knižní blogosféře velký zájem, a tak jsem se rozhodla vám dnes představit omalovánky Hra o trůny, které vyšly v prosinci.
Jak můžete vidět na úvodní fotce, tak už obálka těchto omalovánek je nádherná. Je na ní přímo jedna z ilustrací, které najdete uvnitř a konkrétně jde o Cersei Lannister. Pokud se vám třeba tato úvodní ilustrace nezdá, tak se nenechte odradit, protože uvnitř omalovánek najdete obrázky různých stylů a provedení od pěti ilustrátorů (Yvonne Gilbertová, John Howe, Levi Pinfold, Adam Stower a Tomislav Tomic). Mezi jemnými detailními ilustracemi najdete tedy i ty hrubší se silnějšími linkami. To se hodí, protože to nabízí to více možností a můžete si tak vždy najít ten styl, na který zrovna máte náladu. Já osobně mám nejradši ty hodně detailní obrázky, které jsou pro mě takovou výzvou a příjemnou prokrastinací, když se mám zrovna učit.
Díky složitosti obrázků se ale skutečně obrňte trpělivostí, protože se nejedná o jen tak nějaké omalovánky. Jsou to skutečně omalovánky pro dospělé a některé obrázky, pokud je chcete vybarvit jak nejlépe dovedete, vám mohou klidně zabrat i několik hodin. Výsledky potom ale stojí za to.
Celkem mají omalovánky celých 96 stran a ty jsou zpárované, na levé straně je vždy nějaký citát z knih George R. R. Martina a napravo je pak ilustrace, která se vždy více či méně s citátem shoduje. Občas, když si nejste jistí, jaké barvy použít, vám může daný citát dokonce napovědět. 
Pro lepší představu se můžete podívat na některé moje "umělecké" výtvory, u kterých si asi řeknete, že mám nejspíš příliš volného času. Doufám, že vám ale dají přibližnou představu o tom, jak ilustrace vypadají.  
Pokud se vám tento článek líbil, sledujte blog i v příštích dnech, objeví se tu totiž ještě jeden příspěvek podobného rázu. 





Grada Publishing, a.s.